dimarts, 24 d’abril del 2018

XVIa Jornada TIC: Un pas més en la Programació i la Robòtica educativa

La Jornada TIC de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya té com a finalitat oferir experiències que es duen a terme als centres i formacions de curta durada (tallers) relatives a l’ús que es fa de les TIC a les escoles. Aquesta edició té com a títol “Un pas més en la la Programació i la Robòtica educativa”. Així doncs, la Jornada s’esdevé novament en un espai de formació i d’intercanvi d’experiències didàctiques on seran presents els ambients d’ensenyament-aprenentatge de programació i de robòtica educativa.

Amb l’arribada de l'era digital i l'omnipresència de les noves tecnologies ha canviat completament la forma de comunicar-nos i al mateix temps el fet d’ensenyar, apareixent una infinitat de possibilitats i d’eines educatives per expressar-nos i aprendre, com és el cas de la robòtica i el llenguatge de programació.

La Jornada TIC neix amb la convicció que en el nostre dia a dia, la tecnologia i la robòtica estan cada vegada més presents, i per això, pretenem fomentar, a través d'un programa ple de tallers i experiències de centres educatius que treballen amb aquestes eines diàriament la inclusió d'eines robòtiques a les aules escolars perquè tots els nens tinguin l'oportunitat de desenvolupar habilitats bàsiques de programació, amb l'objectiu que puguin esdevenir ciutadans digitals preparats per canviar el món que ens envolta.

Com en d'altres edicions, la 16è Jornada TIC inclou dues conferències plenàries desenvolupades per dos experts en el seu camp i de contrastada experiència: Daniel Martin, empresari i fundador d'Innova't Educació; i Jorge Coderch, pedagog i professor a les facultats d'Educació i de Comunicació de Blanquerna. Així mateix, al començament de la Jornada es lliuraran els premis del 8è concurs TIC.

També s'han seleccionat una sèrie d'experiències d’escoles interessants i relacionades amb el tema central de la Jornada TIC. Complementàriament, es proposen tallers on es presentaran temes relacionats amb la robòtica i la programació. En inscriure-s’hi, cada participant ha de seleccionar les experiències o tallers en els quals vol participar. Les sol·licituds seran gestionades per rigorós ordre d'arribada i, un cop ple l'aforament, es tancarà la inscripció.

Gràcies pel vostre interès. Esperem que gaudiu de la jornada.

El hashtag de la jornada serà #eduTIC18

Us esperem!!!

Per més informació podeu visitar la web de la JornadaTIC: