dimecres, 15 de gener del 2014

Concurs Mobile Learning Awards d'iniciatives escolars amb dispositius mòbils

Fins el proper 21 de gener els centres educatius podran lliurar els seus treballs per a participar en la segona edició del concurs Mobile Learning Awards, que premia l’ús educatiu dels dispositius mòbils –ja siguin telèfons, netbooks o tauletes-, amb la finalitat  de promoure i difondre la mirada dels joves sobre l’aplicació de les  tecnologies digitals a l’aprenentatge. El concurs està convocat per Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA, i s’emmarca dins del programa mSchools.

Els premis volen donar un reconeixement públic a aquelles iniciatives de professors i alumnes que aprofiten aquestes tecnologies per portar-la a les aules i innovar en els processos d’ensenyament i aprenentatge. El curs passat van participar 44 centres educatius que van presentar un total de 92 treballs a concurs, centres tant públics com concertats.

En l’edició d’enguany els centres participants poden optar per una o les dues modalitats a concurs: Experiències d’ús educatius dels dispositius mòbils i Micronarració audiovisual: L’escola del demà. El jurat estarà format per experts del món de l’ensenyament i de les tecnologies mòbils –i en el segon cas, també del món de la imatge-, i els guanyadors es faran públics el dia 20 de febrer durant la cerimònia de lliurament dels Mobile Learning Awards, en el marc del ITworld Edu 2014.

La modalitat Experiències d’ús educatius dels dispositius mòbils està adreçada als equips directius i al professorat dels centres catalans que hagin desenvolupat una experiència mLearning i que mostrin el potencial d’aquests dispositius per a l’aprenentatge, l’organització, la convivència o la comunicació amb les famílies. Els premis seran xecs regal per valor de 3.000 euros per al primer classificat, 1.500 euros per al segon i tercer i dos accèssits amb un xec regal de 500 euros.

La segona modalitat a concurs és Micronarració audiovisual: L’escola del demà, i s’adreça als alumnes dels centres educatius catalans. L’objectiu és premiar la creativitat de l’alumnat, imaginant com serà “l’escola del demà”, una narració que ha d’incloure la mirada imaginativa del futur de l’educació, a través d’una micronarració audiovisual que faci ús de les tècniques dels mitjans digitals –han d’estar enregistrades amb un dispositiu mòbil-. Els premis per al primer i segon classificat seran una tauleta per a cada membre de l’equip guanyador, i un certificat de finalista per al tercer classificat.

Per a més informació, es pot consultar el següent enllaç web: