dilluns, 29 d’agost del 2011

Projectes Telemàtics de la FECC: sessió informativa 6 de setembre

La seu de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) al carrer dels Àngels de Barcelona acollirà el proper 6 de setembre, a les 16 hores, una sessió informativa sobre els seus Projectes Telemàtics. Es tracta d'aplicacions didàctiques que potencien una metodologia de treball en projectes cooperatius, en els quals les TIC són mitjà de comunicació, expressió i coneixement per a alumnes i professors, que utilitzen diverses eines TIC per assolir els objectius previstos per als diferents projectes a través d’activitat variades seguint una pauta i una temporització concreta.

Els projectes presentats seran:
RONDALLA
Un bonic projecte per als nens i nenes d’Educació Infantil, a qui la iaia Rondalla proposarà activitats –com la creació d’un conte col.laboratiu, amb dibuixos i vídeo- que es penjaran en el bloc del projecte.
Coordina Maria Teresa Estruch (mtestruch@escolacristiana.org)

NADAL-SANT JORDI
El projecte on treballareu de forma interactiva activitats interessants i motivadores relacionades amb les dues festivitats, amb possibilitat d’implicar àrees de Llengua, Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural, Plàstica i Música. Adreçat als alumnes d’Infantil, Primària i Secundària.
Coordina Joan Calvo (jcalvo16@escolacristiana.org)

COMARQUES
El projecte on coneixereu més profundament festes populars, gastronomia, llegendes... de la comarca pròpia i de les desl altres participants. Tots els continguts de les activitats estan integrats en el currículum de Llengua Catalana, Coneixement del Medi Natural i Social i Plàstica. Adreçat bàsicament a alumnes de 4t de Primària, tot i que hi poden participar altres cursos d’escoles que treballen el tema de les comarques a 3r o 5è.
Coordina Núria Moradell (nmoradell@escolacristiana.org)

MONTSERRAT
El projecte on, de la mà d’un escolà, coneixereu Montserrat, primer virtualment... i després presencialment! Un munt d’activitats relacionades amb àrees molt diverses del currículum, i amb un treball intensiu d’eines TIC: moodle, videoconferències... I a més, la fantàstica trobada presencial a Montserrat (a l’última hi van assistir 1200 alumnes!). Adreçat a Cicle Mitjà i Cicle Superior de Primària.
Coordinen Jordi Arderiu (jarderiu@escolacristiana.org)
i Josep Puigdomènech (joseppd@escolacristiana.org)

SCHOOLS SONG CONTEST
Un projecte per crear videoclips amb cançons i balls, penjar-los al bloc del projecte, i celebrar un festival amb tots els participants... en anglès! Amb treball de les àrees de Música, Anglès, Educació Física... Adreçat principalment a alumnes d’ESO (encara que s’hi poden apuntar classes de 6è).
Coordina Juanjo Fernández (jfernandez@escolacristiana.org)