dijous, 5 de maig del 2011

Una guia adreçada a professors i pares explica com accedir a música, cine i televisió de manera legal, lliure i gratuïta

Un col·lectiu d'internautes que respon al nom d'hacktivistes ha editat una guia, adreçada a mestres, professors i pares, en què s'explica com accedir a cinema, música i televisió de manera legal, lliure i gratuïta.

La guia neix com a resposta a una publicació, difosa pel Ministeri de Cultura entre tots els centres educatius de l'Estat espanyol, en la qual, segons hacktivistes, s'obviava el debat existent en matèria de drets d'autor i s'oferia com a única manera legal d'accedir a continguts digitals a Internet les pàgines web realitzades des de les pròpies entitats promotores de la guia.

En resposta, el citat col·lectiu d'internautes ha aglutinat els esforços d'advocats especialitzats, activistes pels drets digitals i voluntaris i ha elaborat una guia en la qual es repassa la legislació vigent i com aquesta protegeix drets com el lliure accés a la cultura, el dret a còpia. També s'hi expliquen conceptes com xarxes p2p, llicències de contingut lliure o la manera de mantenir la seguretat en les connexions a la xarxa.

La guia també explica les alternatives legals existents que permeten accedir a un gran catàleg de música com Jamendo, Spotify, Grooveshark i Coda, o EZTV.it, liberateca.net i Vertor.com per a televisió. Aquestes són pàgines alternatives a les gestionades per les entitats de gestió i la indústria cultural espanyola.

Us podeu descarregar la guia Música, cine i televisió legal, lliure i gratuïta a Internet en aquest enllaç.

1 comentari:

1. en relació a aquest tema, a la revista ESpia de l'Escola Pia de Calella vam publicar un article que parla de música lliure i legal, us deixo l'enllaç:

ResponElimina