divendres, 22 d’octubre del 2010

Unitats didàctiques per treballar la mirada crítica davant els mitjans de comunicació

El passat 20 d’octubre, a la sala d'actes del Col·legi de Periodistes de Catalunya, va tenir lloc una taula rodona sobre el tema Una mirada crítica per a una ciutadania crítica, i es va aprofitar per presentar el bloc Per a una ciutadania crítica. Unitats didàctiques per a l'anàlisi dels mitjans a Educació per la ciutadania (http://ciutadaniacritica.wordpress.com/).

A la taula rodona hi van participar Lluís de Nadal (Moderador), Joan Roura (Periodista de TV3, Sots-Cap de la secció d'Internacional de televisió de Catalunya), Xavier Breil (Professor de l’escola Sadako, autor del material Per a una ciutadania crítica) i Francesc-Josep Deó (Coordinador d’AulaMèdia).

Tots ells van insistir en la necessitat de formar els alumnes per desenvolupar una mirada intel·ligent i una consciència crítica davant la manipulació no només de la publicitat, sinó de tots els mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, internet) i dels seus diversos programes informatius o de lleure.

El material didàctic que s'hi va presentar en forma de bloc és útil per educar en valors i es mostra organitzat en 10 temes que contenen teoria i diversos exemples en imatges, àudio i vídeo.