dimecres, 30 de gener del 2019

Curs: Programació i robòtica educativa amb mBlock

Des de la FECC us convidem a participar en el curs "Programació i robòtica educativa amb mBlock", que es realitzarà els dies 28 de febrer i dimecres 6, 13, 20 i 27 de març del 2019 a càrrec de Anna Sanchis de Make&Learn (@Make_and_Learn).

En aquest curs es pretén dotar al professorat de recursos pedagògics relacionats amb la robòtica i la programació perquè puguin enfocar l’aprenentatge en l’adquisició de competències. Mitjançant l’entorn de programació de Makeblock basat en Scratch, el mBlock, es desenvoluparan diferents tipus de pràctiques amb diferents elements, tot creant possibles solucions a problemes reals, treballant en equip i coordinant coneixements i habilitats. El professor o professora acabarà el curs amb el coneixement i les eines necessàries per transmetre l’art de la programació al seu alumnat sent capaç d’utilitzar diferents eines TIC i gestions dinàmiques a l’aula.

L’objectiu del curs és l’aprenentatge i domini del programa mBlock per a poder desenvolupar projectes de programació de diferents aplicacions mostrades: programació en pantalla, robots Makeblock i plaques compatibles amb Arduino.

Un segon objectiu és facilitar idees per a implementar la programació amb mBlock a diferents disciplines dins de l’itinerari curricular del centre amb projectes per les diferents assignatures, seguint la corrent d’educació STEAM (sigles en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques) i la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes).

És un curs presencial de 15 hores els dies 28 de febrer i dimecres 6, 13, 20 i 27 de març del 2019 (de 15:30 a 18:30h). El lloc de realització serà a la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (carrer dels Àngels, 18, 4a planta. 08001 BCN).

Podeu consultar la informació completa en aquest enllaç.