dimarts, 15 d’octubre del 2013

Obertura de l'educació, un pla per millorar l'escolarització digital

La Comissió Europea ha llençat Obertura de l'educació, un pla d'acció per resoldre els problemes que dificulten que els centres d'ensenyament i les universitats ofereixin una educació d'alta qualitat i les aptituds digitals que el 90% dels llocs de treball requerirà d'aquí a 2020. Per ajudar al llançament de la iniciativa, la Comissió posa en marxa una nova web, Open Education Europa, que permetrà als estudiants, als professionals i als centres d'ensenyament compartir lliurement recursos educatius oberts.

La iniciativa se centra en tres àrees principals:
1. Crear oportunitats d'innovació per a les organitzacions, els professors i els alumnes.
2. Augmentar l'ús dels recursos educatius oberts (REVA), garantint així que els materials produïts amb finançament públic siguin accessibles a tots.
3. Millorar la infraestructura en matèria de TIC i de connectivitat en els centres d'ensenyament.

Les iniciatives vinculades a Obertura de l'educació estaran finançades amb càrrec a Erasmus+, el nou programa d'educació, formació, joventut i esport de la UE, i Horitzó 2020, el nou programa d'investigació i innovació, així com als Fons Estructurals de la UE. Per exemple, Erasmus+ oferirà finançament als proveïdors d'ensenyament per garantir que els models empresarials s'adapten al canvi tecnològic i per ajudar al desenvolupament dels professors mitjançant cursos en línia oberts. Tots els materials educatius que comptin amb el suport del programa Erasmus+ estaran lliurement a la disposició del públic amb llicències obertes.