dilluns, 23 de setembre del 2013

Saps què pots fer amb 'CatReligió a l’Aula'?

(Eloi Aran/CR) El nou curs escolar també arrenca amb l’aplicació de 'CatReligió a l’Aula'. Aquest setembre s’ha enviat el primer butlletí setmanal gratuït, que ofereix una selecció dels continguts més destacats i propers en el temps. El butlletí també incorpora una classificació iconogràfica segons la tipologia dels continguts -articles, reculls de notícies, entrades de blocs, vídeos i propostes pastorals– i la indexació curricular corresponent. La inscripció es pot fer aquí, a la columna esquerra.
Com a document de suport, juntament amb la ja existent Guia Pedagògica i la presentació de la pàgina web, s’ofereix ara la presentació en xarxa “Sabies què...?”. Aquesta presentació del projecte inclou dos exemples pràctics per utilitzar els continguts de CatalunyaReligió.cat a l’aula segons la metodologia del treball cooperatiu. Són dinàmiques que també es poden utilitzar en altres espais de formació de joves de parròquies, grups i moviments. El podeu veure aquí. També ens podeu fer arribar altres propostes educatives en les hagueu utilitzat CatalunyaReligió.cat per a poder-les compartir.

sabiesque_catreligioaula from eloi_aran

Aquesta pàgina web, patrocinada per l’Editorial Casals i amb el suport de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, va ser presentada a finals del curs passat dins la “11ª Jornada de Telemàtica Educativa – Fira TIC” com una eina pedagògica innovadora que incorpora les TIC en la matèria de religió.
“CatReligió a l’Aula” ofereix una indexació de fàcil accés a continguts informatius actuals de producció pròpia o recollits de tota la xarxa pel portal CatalunyaReligió.cat i els presenta ordenats per cursos en relació als temes del currículum de l’assignatura de religió. És un servei que poden utilitzar el professorat de Religió, però també és útil per a tota la comunitat educativa (direcció de centres educatius, docents de l’àmbit humanístic, editorials,...) quan tracten temes on apareix el fet religiós. També és un instrument pràctic per activitats de formació no reglada com la catequesi o els grups de reflexió cristiana que volen confrontar aspectes vinculats a la fe amb l’actualitat informativa.