dimarts, 30 d’abril del 2013

Dues formacions de robòtica educativa amb certificat LEGO Education Academy

Una vegada més, la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) convoca els cursos Repte de la ciutat ecològica i Narracions digitals augmentades. Enguany, però, amb una novetat: els participants obtindran una certificació de la LEGO Education Academy.

1. Repte de la ciutat ecològica (data d'inici: 27 de maig)

L'objectiu general d'aquesta activitat formativa és proporcionar metodologies de treball que ajudin el docent a apropar l'alumnat d'ESO a la ciència i tecnologia a través de la robòtica -una àrea en la qual conflueixen d'altres àrees de coneixement, com ara matemàtiques, física, enginyeria, electrònica, mecànica i informàtica- i aprendre a fer anar la robòtica educativa com a recurs didàctic en d'altres matèries curriculars com a mitjà per millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge.

La formació, que s'adreça a professorat d'ESO i coordinadors/es TIC-TAC (12-15 persones), té, entre d'altres objectius:

- Conèixer la filosofia de treball de la plataforma de robòtica educativa LEGO Mindstorms NXT.
- Identificar algunes propostes de treball per facilitar la introducció de la robòtica educativa LEGO Mindstorms en el model curricular de l'etapa.
- Analitzar les possibilitats didàctiques de les competicions de robòtica.
- Aplicar la robòtica educativa com recurs per aplicar metodologies de treball col.laboratiu.

Les sessions tindran lloc els dies 27 i 29 de maig i 3 i 5 de juny a la seu de la FECC (c. dels Àngels, 18, 4t, Barcelona).

Formadors: Javier Vidal i Rocío Lara. Més informació - Inscripcions

2. Narracions digitals augmentades (data d'inici: 28 de maig)

L'objectiu general d'aquesta activitat formativa és aprendre a treballar amb la plataforma de robòtica educativa LEGO WeDo com a recurs didàctic per a la creació de narracions digitals fent ú s del programari propi de LEGO i del programari Scratch. El treball desenvolupat en el curs es pot aplicar a diverses àrees del currículum: TIC, llengües (català, castellà, anglès), medi natural social i cultural, matemàtiques, plàstica i música.

La formació, que s'adreça a professorat de cicle mitjà i cicle superior de primària (12-15 persones) i coordinadors/es TIC-TAC, té, entre d'altres, objectius:

- Aprendre a programar amb el programari LEGO WeDo i el programari Scratch.
- Comprendre la filosofia de treball de la plataforma de robòtica educativa LEGO WeDo..
- Analitzar algunes propostes de treball per facilitar la introducció de la proposta de robòtica educativa Scratch-WeDo al model curricular de l'etapa.

Les sessions tindran lloc els dies 28 i 30 de maig i 4 i 6 de juny a la seu de la FECC.

Formadors: Rocío Lara, Frank Sabaté i Javier Vidal.
Més informació - Inscripcions