divendres, 15 de gener del 2010

90.000 alumnes catalans compraran llibres digitals gratis (a partir de setembre)

L'agencia EUROPA PRESS ha publicat avui aquesta noticia:

Al voltant de 90.000 alumnes de Secundària catalans disposaran el setembre del 2010 d'un moneder electrònic que, recarregat per la Conselleria d'Educació de la Generalitat, els permetrà comprar llibres digitals en una plataforma virtual de manera gratuïta, en el marc del programa de digitalització de les aules Educa 1x1.

En declaracions als mitjans, el director general d'Educació Bàsica i Batxillerat de la Conselleria, Jaume Graells, ha explicat que la Generalitat prepara amb les editorials una plataforma anomenada Empúries --comerç-- en què tots els alumnes catalans podran comprar els seus llibres digitals amb una targeta recarregable.

Es tracta d'una experiència pionera a nivell educatiu i empresarial, amb la qual el Govern també busca fer més competitiu el mercat editorial català i, en un futur, oferir els seus serveis a la resta de comunitats autònomes i a l'Amèrica Llatina.

Empúries estarà preparada el setembre i preveu servir 90.000 alumnes de primer i segon de Secundària de 70 centres, i arribar en quatre anys a tots els estudiants d'aquesta etapa educativa --240.000-- per passar després a la primària. Son els alumnes que es van apuntar al programa de digitalització.

30 EUROS

Tot i que no ha volgut concretar la suma exacta que hi haurà al 'moneder', Graells ha estimat que la quantitat se situarà al voltant dels 30 euros, fet que permetrà als alumnes tenir accés des dels seus ordinadors personals a tots els continguts "bàsics i necessaris". Precisament, ha assenyalat que els continguts digitals superen "en escreix" la qualitat dels llibres de text.

La Conselleria preveu que la plataforma virtual --que serà una botiga en línia sustentada per la Generalitat-- estimuli la competència entre les editorials, cosa que farà baixar els preus dels productes. Per exemple, podrà haver-hi llibres i diferents aplicacions per 50 cèntims d'euro, com avui succeeix en la plataforma musical Apple Store.

En aquesta 'store' totes les editorials, des de Santillana fins a l'Escolania de Montserrat passant pels professors escolars i universitaris mateixos, podran col·locar-hi els seus propis llibres. "No cal ser expert informàtic", ha dit Graells referint-se a la formació dels docents, que es fa als centres adscrits a l'Educat 1x1.

Com el sistema s'implantarà el primer dia de setembre, els docents podran conèixer l'oferta dels continguts per al curs 2010-2011 "amb prou temps" per poder seleccionar els llibres abans de l'estiu.

De fet, aquest sistema permetrà que cada professor usi una bibliografia adaptada a les característiques dels seus alumnes, arribant fins i tot a personalitzar les recomanacions quan alguns estudiants necessitin reforç.

La Generalitat no desitja "obligar" els centres a apuntar-se al pla de digitalització, tot i que augura que en uns anys tots els alumnes gaudiran de moneder digital. Tot i això, Graells ha garantit que fins a la seva total implantació es mantindran les ajudes per a la compra de llibres de text.