diumenge, 6 de setembre del 2009

Es pot obligar els pares a comprar l’ordinador per anar a escola?

Les propostes i plans de Zapatero són sempre confusos. A més s’ha especialitzat en promeses que acaben pagant els altres: les comunitats autònomes... o els pares!

Sembla que per aquí va el tema dels ordinadors per a tots els nens de 5è de primària. Una nova aixecada de camisa. Aquí ningú regal res i menys i govern central. Ho anomenen pla, però no deixa de ser una ocurrència, ja que planificat no hi ha res.

Pots seguir llegint a Vent de cara.

2 comentaris:

1. Si ben és cert que, molt notablement en matèria d'educació, els polítics no es caracteritzen per les planificacions a llarg termini, el fet és que el fet de que els alumnes disposin d'un ordinador personal dóna empenta a aquells que fa temps treballem en la integració de les noves tecnologies al món de l'ensenyament.
    En aquest sentit, centrar-se en un debat amb la paraula obligar podria fer-nos retrocedir en aquesta idea de que la tecnologia és un ingredient necessari a les escoles, ja que es podria arribar a fer pensar que es vulnera la llibertat de la família, pel fet d'haver d'adquirir un article vulgui o no.
    El que cal és fer veure que hi ha hagut un evolució (o revolució) i que igual que abans compraven llibres de text i d'altres materials, ara compraran un ordinador perquè es necessita i no per caprici.
    Òbviament, els polítics hauran d'acompanyar aquest iniciativa de les beques necessàries per aquelles famílies amb dificultats econòmiques, a l'igual que les existents actualment per l'adquisició dels llibres de text.
    Siguem crítics, pero aprofitem-nos de la part positiva d'aquesta inciativa.

ResponElimina
  2. Estic completament d'acord en el fet que la iniciativa és, com a idea de fons, bona, ara bé, per desgràcia en el món de l'educació estem molt acostumats a veure com bones idees i iniciatives innovadores fracasen perquè la seva posada en marxa, EL COM (que és igual o més important que el què)es fa malament, sense mitjans i amb una mala planificació i pitjor execució. Lamentablement, tinc la sensació que ens hi tornarem a trobar, s'ha començat la casa per la teulada (com quasi sempre), sense tenir lligats aspectes colaterals que són els que, en definitiva, provocaran el fracàs o no de la iniciativa.
    Malgrat això, aquesta ha de ser la línia, una línia que vingui acompanyada d'un canvi didàctic i metodològic clar i important. Farem el ridícul si traspassem a la pantalla d'ordinador allò que ara trobem escrit en els paper dels llibres.
    Francesc Nebot
    fnebot@escolacristiana.org