divendres, 18 de setembre del 2009

Elaborar Plans TAC (Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement) d'escola

El Departament d'Educació ha publicat a la web xtec unes Orientacions per a l'elaboració d'un Pla TAC. Tal com indica la pròpia presentació, la pretensió del document no és altra que la de servir d'ajut a la reflexió i a la planificació del desenvolupament d'un Pla TAC (Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement) en un centre educatiu a partir de les orientacions bàsiques que ens ofereixen experiències reeixides, tant del nostre país com de fora.

El contingut del document és:
1. Importancia del pla TAC de centre

2. El pla TAC, un instrument per a la governança de les tecnologies al centre docent
3. Elements per a la reflexió
3.1. El paper de les tecnologies a l'escola
3.2. Factors que mediatitzen l'ús de la tecnologia en un centre educatiu
3.3. Quins continguts digitals tenim a l'abast
3.4. La plataforma de centre: un element clau per a la implantació de les TAC
3.5. Quins recursos tecnològics per a quins usos
4. Fases del pla TAC
5. Estructura del pla TAC
5.1. Exemples de plans TAC de centre
6. Eina per a l'autodiagnosi

Glossari
Annex 1: Llei 12/2009, d'educació. resum de l'articulat referit a les TAC
Annex 2: quadre d'autodiagnosi TAC d’un centre educatiu
Recomanem els elements per a la reflexió, els exemples -tots de centres públics, com és habitual en el Departament- i l'autodiagnosi. Apostem per les TIC -o TAC, no discutirem la denominació-, però cal reflexió i seny en la seva aplicació. L'incorporem als enllaços d'aquest blog, en la secció d'eines.